.

.
CO JE NOVÉHO?

Jak překonat lenost 2. část

     V minulém díle jsem vám radil, jak se „hecnout" a zkrátka se do něčeho pustit naplno. Dnes mám variantu pro ostatní, kteří si svou pevnou vůlí nejsou až tak jistí.

     Většina lidí neoplývá dostatečně pevnou vůlí, aby okamžitě dosáhli vytoužené změny. Perfektním příkladem jsou kuřáci. Schválně, kolik znáte bývalých kuřáků, kteří ze dne na den přestali kouřit? Právě pro tyto lidi mám následující postupy.     

     Pokud se nedokážete dokopat k dané činnosti, může vás přepadnout určitý strach a poté je snadné uvíznout v emoční smyčce. Jelikož na úkolu nepracujete, přijdou výčitky a začnete o sobě pochybovat. Přemůže vás pocit bezmoci a vy opět nic neděláte . A jste v začarovaném kruhu.


     Znám to více než dobře sám na sobě. Potřebuji pracovat na projektu do školy, který je celkem rozsáhlý a vím že mi zabere spoustu času. Tři měsíce si prohlížím zadání, přičemž se pokaždé se akorát zděsím a zadávací list jde zpátky do skříně. „Dneska si dám ještě oraz a zítra se na to vrhnu." A kdy začínám pracovat? Většinou týden před odevzdáním. Někdo argumentuje tím, že bez nátlaku nedokáže pracovat, ale nebylo by fajn mít vše hotové s předstihem? Pojďme se podívat na pár tipů, které na mě v poslední době zabraly. 
     
     Hlavně v klidu
     Nestresujte se. Je obecně známo, že stres je nepřítel produktivity. Pokuste se tedy o co nejlepší náladu než se do něčeho pustíte. Věřte mi, hodinová procházka v přírodě dělá zázraky!

     Neberte si příliš velké sousto
     Ať už se jedná o domácí úkoly, zadaný projekt od šéfa nebo snahu o hubnutí, postup je pořád stejný. Pokud se snažíte poručit sami sobě, ale neposlechnete se, rozdělte si daný úkol na menší cíle.

     Chcete změnit svůj životní styl? Začněte pomalu. První týden místo MHD, zkuste více chodit pěšky. Druhý týden si začněte chystat pořádné snídaně Další týden přidejte kvalitní večeře bez nočních nájezdů na ledničku a uvidíte, že výsledky se dostaví. Pokud vám vydrží odhodlání, tímto způsobem se snadno dostanete do formy.

     Musíte do pátku odevzdat důležitý projekt a nemůžete se dokopat k začátku? Sestavte si osnovu toho, co vše musíte udělat a určete si priority. Začněte jednoduchými úkoly a přesouvejte se na složitější. Nezapomínejte na preventivní přestávky! Tím nemyslím abyste se sebrali a šli se během pracovní doby dívat na svůj oblíbený seriál, ale  zkuste hodinu pracovat a poté se na 5 minut projít, dát si něco k pití a vraťte se k práci. Osvěžíte mozek a vydržíte déle. ;)
  
     Motivujte se hrou
     Sepište si seznam činností, které chcete udělat, třeba týden nebo měsíc dopředu. Tenhle seznam si každý večer vyplňujte a uvidíte, jak na tom jste. Zelený puntík za splněnou a červený za nesplněnou činnost. Jestliže vám v některé činnosti zabrání třeba nemoc, udělejte modrý křížek. Pokud se v seznamu začne objevovat příliš červených puntíků, nenechte se jimi deprimovat! Podtrhněte současné výsledky červenou čárou a začněte od začátku. 


     Vytyčené úkoly se pro vás postupem času stanou hrou a vy můžete přidávat další. Když se pak na konci měsíce podíváte na celý zelený list, bude to motivace více než dostatečná, to mi věřte! :)

     Doufám, že těchto pár rad někomu pomůže a třeba se i zamyslí nad svým životním stylem. Jak pořád říkám, všechno je to jenom v hlavě! 

   

2 komentáře: Zanechte komentář!

  1. Pěkný článek i první část:) Momentálně taky hubnu,takže se snažím cvičit každý den, a hlavně se vyvarovat nezdravému jídlu, i když je to těžké. Takže motivace se hodí vždycky :) ale hlavně jde o to mít pevnou vůli.
    Veronicas.life8

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář. Kdybys chtěla s poradit s jídelníčkem nebo s cvičením, klidně napiš. ;) Jinak jak tak koukám na tvůj blog, jsi milovnice Prison break. Já zvažuji, že se na něj znova podívám. Nejspíš jo, půjdu do toho! :)

      Smazat