.

.
CO JE NOVÉHO?

Jak večeřet při nočním tréninku

     Znáte to, pracujete celý den a na sport máte čas až těsně před spaním. Jak v tomto případě ale vyřešit jídlo?


     Jestliže máte dostatek času na pohyb přes den a večeři v klidu stíháte tři hodiy před spaním, následující řádky se vás netýkají a jste v pohodě.

     Jak víte z mých starších článků, o prázdninách mám takový režim, že celý den jsem v práci, končím kolem sedmé večer a ideálně v deset potřebuju jít spát. Dlouhou dobu jsem na sobě testoval, jestli je lepší se po docvičení naprat klasickou dietní večeří v podobě kuřecích prsou s bramborami a nebo jít spát s prázdným žaludkem. Vyzkoušel jsem obě možnosti a co si budeme nalhávat ani jedna z nich není vůbec super. 

     Když jsem zkoušel dát si poslední jídlo dne hodinu před cvičením, připadal jsem si během tréninku jak sud. Nemohl jsem se rozhýbat a samozřejmě po dokončení bych nejraději znásilnil půlku ledničky. Zalil jsem to alespoň vodou a šel spát. Ráno jsem byl unavený a celkově ta noc nebyla nic moc..

     Jelikož to stálo docela za prd, v dalším týdnu jsem si zkoušel dát malou, rychle stravitelnou svačinu před tréninkem a poctivě se nakufrovat v devět večer. Sice jsem se cítil super a dokonce jsem se vyspal, ale díky tomuhle nočním přežírání se mi hubnutí zastavilo a dost často lezla váha spíš nahoru. Celodenní hlídání a snažení šlo do kytek...

     Dlouhou dobu jsem se s tímhle problémem trápil a vlastně jsem ani nevěděl pod čím bych měl hledat řešení téhle situace. Tak jsem prostě četl všechny možné články, sjížděl Youtube a diskutoval s profíkama v kulturistických diskuzích, až jsem se dopátral k následujícím možnostem.

V podstatě máte dvě řešení, kdy se v rozhodujete podle vašich preferencí.

     Jestliže máte nějakou tu kačku navíc, doporučoval bych vám vyzkoušet protein a to ve variantě Micelar Casein. Ten je přesně navržený pro konzumaci těsně před spaním a živiny se z něj uvolňují postupně až po dobu 7 hodin, takže máte zaručenou kvalitní výživu po celou noc a lepší regeneraci. Navíc si jeho pomocí můžete krásně hlídat denní příjem bílkovin a dohnat tak deficit vzniklý během dne. U mě to vypadá tak, že v půl desáté se vrátím z kola, hodím sprchu, vypiju protein a jdu rovnou spát. Nemám problém s trávením, odpadá mi nutnost chystání večeře a hubnutí mi po něm šlo mnohem snadněji. Pro chlapa super věc! 

     Vyrábí se v několika příchutích, přičemž jsem já mám vyzkoušenou vanilku, čokoládu a čokoládový krém, z nichž ten poslední mi chutná nejvíce. Samozřejmě existuje i několik různých výrobců, ze kterých mi nejvíce sedí ten od Extrifitu, který se perfektně rozpouští a nedělá hrudky.

     Dodávám, že během mé nejaktivnější fáze jsem po najetí na protein začal shazovat i 2kg za týden. Nebudu vám nalhávat že je to jen díky němu, samozřejmě jsem držel jídelníček na sto procent a hýbal se co to šlo, ale poznal jsem opravdu velký rozdíl.

     Nevýhodou je samozřejmě vyšší cena, kterou musíte najednou vysolit a která někoho může zabolet u srdíčka. Ta se pohybuje zhruba kolem 700,- Kč/kg. Když to rozpočítám, vyjde mě jedna večeře zhruba na 30,-Kč. Další věc, která by mohla někoho odradit, je samotná chuť. Záleží na vás, kolik proteinu použijete, takže jednou můžete pít ledovou čokoládu a jindy zase srkat něco co spíš připomíná krupicovou kaši. Jestli víte, že si nemumíte představit večeři v prášku, raději se do téhle možnosti nepouštějte, ať vám pak doma nestojí piksla, která vám bude akorát připomínat neúspěch. Dneska cvičí každej blbec, tak se zkuste poptat v okolí jestli vám někdo nedá ochutnat, ať nekupujete zajíce v pytli. ;)

     Jestliže se vám varianta s proteinem nezamlouvá, druhou možností je odtučněný tvaroh. Složením a travitelností je dost podobný proteinu a tudíž je také vhodný pro konzumaci před spaním. Cena jedné vaničky (250g) vás vyjde na něco kolem 20,-Kč, takže náklady jsou o něco nižší a odpadá vám tak větší vstupní investice. 

     Ovšem co si budeme nalhávat, chuť je nic moc a pokud si jej osladíte nebo přidáte oříšky, semínka apod. zase přidáváte tělu další nálož na trávení a spoustu energie v podobě cukrů nebo tuků, kterou nestihnete využít a budete se vztekat, že ten blbec na blogu píše nesmysly co nefungujou. Nejlepší možností jak ho dochutit je použít zeleninu. Rajčata, pažitka, bazalka, prostě zkoušejte co vám zachutná.

     Oproti proteinu zde máte navíc složitější dávkování, kdy většinou musíte sníst celou vaničku nebo vymýšlet jak ji uchovat do druhého dne a i efektivnost je zde o něco horší. Svou práci ale zastane a pokud to nebudete flákat, výsledky se dostaví.

     Ať už se rozhodnete pro protein nebo tvaroh, určitě uděláte líp než já, když jsem se na začátku celý den mořil a pak všechno zabil jednou zpackanou večeří. Nemohl jsem prostě najít článek kde by se psalo: ,,Sportuješ večer, žer to a to...", nebo fórum kam bych se mohl s takovouhle kravinou obrátit. Právě proto jsem strašně rád za každý dotaz se kterým se na mě obrátíte a já vám můžu poradit. 

Od přírody jsem totiž hrozně ukecanej člověk a strašně rád poznávám nové lidi, takže se určitě nestyďte, napište mi a rozjedeme tu nějaký ty Bravo poradny.

2 komentáře: Zanechte komentář!

  1. Za dobu co cvičím už jsem si zvykla na tvaroh samotnej. :D Když člověk chce, všechno jde a oříšky nebo semínka nejsou potřeba. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Mě šlo hlavně o efektivitu, takže chuť jsem ze začátku ignoroval a teď už jsem si na něj zvykl. Na druhou stranu je tu spousta lidí, které to odradí a když nevědí jak to správně dochutit, vykašlou se na všechno. Tak alespoň nějaké ty možnosti se snažím vždycky vypsat ;)

      Vymazat