.

.
CO JE NOVÉHO?

Jo-jo efekt

     Zázračná banánová dieta, dieta podle krevních skupin nebo dokonce hladovka. Opravdu se dá takto jednoduše zhubnout? Ano! Zhubnete. 4 kg za týden budou pryč, ale do měsíce máte 6 kg zpátky. Dámy a pánové, vítejte ve světě Jo-jo efektu!
   

     Pokud se opravdu rozhodnete, že začnete praktikovat podobnou koninu, uvědomte si nejdříve jak by správné hubnutí mělo probíhat. Základem je, že pokud má tělo nadbytečný přísun energie, uloží si ho na horší časy. Odtud pak v případě nouze postupně čerpá. Úkolem účinné diety je tedy snížit nepatrně příjem energie, přičemž dodat dostatečné množství stavebních látek pro běžný chod organismu - bílkoviny, tuky, sacharidy, vlákninu. Poté je efektivně spalován pouze tuk a hubnutí je tak trvalé a bez následků.

     Jak to tedy vypadá při takové hladovce? Jelikož tělo nemá žádný příjem, vezme si energii ze svalů a tuků. Hladovění znamená ztrátu vody v těle, rozklad svalové hmoty, ztrátu minerálních látek, přebytek toxinů v těle a tím pádem přetěžování ledvin. U hladovějícího člověka se poté projevují symptomy jako slabost, závratě, potíže se soustředěním, nechuť cokoliv dělat a spousta dalších. Jakmile takto zhubnete své vysněné kilogramy, začnete opět jíst a první co si tělo řekne bude: „Aha, přišlo jídlo, radši si ho uschovám, co když bude zase hladovka!" A pro jistotu si uloží ještě pár kilo navrch. Nemluvě o tom, že máte perfektně poničený metabolismus. Takto vzniká termín zvaný „chronická dietářka". Taková osoba má organismus natolik utýraný, že běžné metody redukce váhy u ní již nezabírají a hladovění jí přijde naprosto normální. Nabrat potom jakoukoliv hmotu je velký problém.
     A myslíte že u ostatních zázraků tomu bude jinak? Ananasová dieta, grapefruitová dieta, mléčná dieta a spousta dalších. To jsou jen jiné způsoby jak vyhnat vodu z těla a zničit svalovou hmotu.

     Žádná revoluční jednoduchá a rychlá dieta zkrátka neexistuje. Pokud jste 20 let nic nedělali a jenom se cpali dobrůtkami, nemůžete čekat, že za týden se dá vše a navždy vyřešit. To nejlepší, co pro své tělo můžete udělat místo těchto pokusů, je změnit životní styl, začít se hýbat a jíst zdravěji. Sáhněte si na srdce a zkuste si spočítat kolik hladovek, či zázračných diet jste už drželi. Jaký měli úspěch? Schválně mi napište, jaké největší absurdity jste kdy četli nebo o nich slyšeli. Budu se těšit na vaše komentáře ;)
   
     Hubeňourům zdar!

8 komentářů: Zanechte komentář!

  1. Poslední dva týdny jim každej den jeden salát k obědu a občas nějakej jogurt, cottage a takový věci - asi jsem fakt nemocná, ale když si dám něco pořádnýho, po pár soustech mi je blbě a ani po menších kouskách, když to zkouším, se to nijak nezlepšuje. No asi jsem odsouzená k celoživotnímu jedení salátů, ale nestěžuju si! :D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud máš ostatní jídla výživnější, není to zas tak velký problém. Ale opatrně! ;)

      Smazat
  2. Dřív jsem chtěla zhubnout a vymklo se mi to z ruky , chtěla jsem víc a víc a pak jsem držela dietu ze jsem měla k snídani kefir , pak 100gramu brambor k tomu 100 gramů smakouna , k večeři hromadu zeli , 100 gramů krutiho masa.. nemusím asi říkat jak to dopadlo kdyz jsem už nevydržela hladovět , teď chci zase schodit , cvičim a jim kolem 6000kj denně a jde to hrozně špatně asi kvůli zpomalenemu metabolismu, takže shazovat se musi opatrně jsem teď zase jako na začátku ale už nemůžu jist co dřív než jsem kdy začala hubnout protože je to pro mě moc..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jak píšu, jednou si rozhodíš metabolismus a už se to s tebou táhne. Ani já si nemůžu dovolit jíst jako dřív. Samozřejmě si občas nějakou tu prasárničku dám, ale hned jí jdu zase vypotit. Naštěstí se mi podařilo změnit celé moje myšlení a už bez zdravého životního stylu nevydržím. Tak doufám že se to podaří i tobě ;), držím palce.

      Smazat
    2. Říká se že je to nejvíc v hlavě, zdravý životní styl, jak jsem všude četla, a pohyb je fajn dokud to člověka dělá šťastným a dokud se cítí dobře, sport nemá příliš vyčerpávat a zdravé jídlo si člověk musí užít a jist dostatečně , pro mě je hrozně těžký si najít tu střední cestu co je akorát, abych se nestresovala ze cvičim a k ničemu to nevede a abych neměla pocit ze když se najim oddaluju se dal svýmu cílu. Můžu ti jedině závidět že máš rozumný náhled na tuhle věc a nejsi v tom ztracený :)

      Smazat
    3. Neboj, do toho se taky dostaneš ;) Já to beru jako obrovskou příležitost a mám spoustu věcí na objevování. V poslední době trávím několik hodin denně v kuchyni a dávám si dohromady recepty, které bys od "fitness" jídla nerozpoznala. Ale co si budeme nalhávat, chutě mě berou pořád :D . Rozdíl je v tom, že před rokem jsem si na ten kebab s majonézou prostě došel!!! :D

      Smazat
    4. Spoustu jídel jde udělat podobně a daleko zdravěji:), pokud budeš dávat recepty na blog určitě si je prohlédu a popřípadě se inspiruji :D já zase ráda peču takže chci obyčejnou mouku nahradit celozrnnou, popřípadě ovesnyma vločkama, tolik nesladit, nepoužívat moc tuků a místo toho abych na buchtu davala pařížskou šlehačku použít třeba tvaroh odtučněný :D majonézu prodávají i Light :D ale připomenulo mi to jak jsem si našla k bramboram náhradu za tatarku, místo toho si dám cottage :D

      Smazat
  3. Přesně tak. Já místo bílé mouky používám žitnou nebo namleté ovesné vločky. Rozdíl v chuti není poznat :)

    OdpovědětSmazat